Tovább a bulvaros.hu-ra>>
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szabott szolgáltatást nyújthassunk az Önök részére.
OK
2017 augusztus 21., hétfő. Sámuel napja van

Keresés

2017. aug.

HKSzCSPSzV
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Belföld

A D-VITAMIN HIÁNY VESZÉLYEI

bulváros.hu

2016 augusztus 3., szerda 07:30

Köztudomásúvá vált, hogy a magyarok súlyos D-vitamin hiánnyal küzdenek. Mit kell tudni erről a gyakorlatilag hormonként viselkedő anyagról, amelyet elsősorban a napfényből nyerünk, és milyen ételekben találjuk meg?

Márkaépítők, hogy rendbe legyen a brandje!

Már 2013-ban robbant a bomba, miszerint a világ első országos, reprezentatív D-vitamin kutatásának eredménye siralmas: kiderült, hogy a magyarok 95 százaléka D-vitamin hiányos. A Falatozz.hu szakértői utánajártak, hogy mit tehetünk az egészségünkért, és hogyan vihetjük be természetes úton a szervezetünkbe a D-vitamint, amelyből átlagosan napi 10 mikrogrammra lenne szükségünk.
Csisztu Zsuzsa a NaturComfort Kft. Nagykövete ajánlja: Magyar Családi Balzsam
SOKKOLÓ ADATOK
Bár a tavaszi-nyári időszakban napi negyed óra aktív - azaz arcot és végtagjainkat egyaránt érintő - napozás kielégítő szintre tornázza fel a szervezet D-vitamin szintjét, szükség van további forrásokra.
Nem beszélve az őszi-téli hónapokról, amikor teljesen lenullázzuk a készleteinket, ilyen időszakban gyógyszertári kiszerelésben és megfelelő dózisban kellen a szervezetünkbe juttatni ezt a kalciferolnak is hívott anyagot. (Amelyről egyébként nemrég kiderült az is, hogy egy létfontosságú hormon előanyaga, mely fontos szerepet játszik az egészséges sejtfejlődésben.)

MILYEN ÉTELEKBEN VAN?
Kizárólag ételekből nem tudjuk feltölteni a szervezetünket D-vitaminnal, ugyanakkor sokat tehetünk az ügy érdekében, ha tudatosan odafigyelünk arra, hogy mit eszünk. A csukamájolaj például nagy dózisban tartalmaz D-vitamint, olyannyira, hogy a XIX. században e tulajdonsága miatt minősült orvosságnak.
Alapvetően a halfélékben található nagyobb mennyiségű D-vitamin, úgyhogy hering, tonhal, harcsa, sügér, ponty, csuka, pisztráng és lazac kerüljön zömében a tányérunkra. További állati eredetű forrás a halakon kívül a tojássárgája, a tej, a vaj, a margarin és a belsőségek egy része, mint például a máj.
Növényi forrása is van a D-vitaminnak, méghozzá a gomba - különösen a vargánya -, illetve a hölgyek legnagyobb örömére a kakaóbab.

MIT OKOZ A HIÁNY?
Ha nincsen elég kalciferol a szervezetünkben, az könnyen szív- és érrendszeri betegségeket, immunrendszeri gyengülést vagy cukorbetegséget okozhat, de növelheti a rákos és vérképzőszervi betegség kockázatát is.
Kiemelkedően segíti a kalcium és a foszfor felszívódását és beépülését, ezért hiánya csontritkulással járhat. Időseknek tehát nagyon fontos a megfelelő bevitel, főleg, hogy a napfény hatására képződő D-vitamin mennyisége az idő múlásával egyre csökken.
Mivel a sejtfejlődésben is nagy szerepe van, gyermekeknél és terhesség idején, valamint a téli hónapok során kell tehát különösen odafigyelnünk a pótlásra.
Csisztu Zsuzsa a NaturComfort Kft. Nagykövete ajánlja: Magyar Családi Balzsam

További információk
http://semmelweis.hu/mediasarok/2013/09/23/weborvos-hu-tizbol-kilenc-magyar-d-vitamin-hianyos/
http://dvitamint.hu/a-csodalatos-d-vitamin/d-vitamin-tartalmu-etelek/
http://www.hazipatika.com/taplalkozas/vitamin_abc/vitamin_kisokos/d-vitamin

Címkék: vitamin, egészség, d-vitamin, napozás, betegség

Szólj hozzá!

Neved:
E-mail:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód:Ide írd az ábrán látható kódot:
 

Hozzászólások (0)

A D-VITAMIN HIÁNY VESZÉLYEI

MIT OKOZ A D-VITAMIN HIÁNYA?  

Makrobiotikus étrendajánló

Természetes egészségőrzés.