A marketing stratégia tartalmazza azokat a lépéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy sikeresen elérd célcsoportodat és rávedd őket a fogyasztásra. Így a stratégia egy részletes összefoglalóként hat, amely tartalmazza mind a célközönséggel kapcsolatos tudnivalókat, a márkaüzenetet, a vállalati kultúra értékeit, mind pedig a használandó marketing csatornák listáját egyaránt.
Hogyan készíts marketing stratégiát?
A marketing stratégia elkészítése nem egyszerű feladat, azonban az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a lépéseket, amelyek hozzásegítenek a sikeres stratégia kialakításához.
- 1. Nézz körbe és ismerd meg a versenytársaidat. Tudd meg, hogy milyen értékeket képviselnek, mi az általuk kínált termékek vagy szolgáltatások ára és minősége, valamint a közösségi média mely felületein aktívak. Így nem csak az erősségeiket ismerheted meg, de feltárhatod hiányosságukat is, amelyre a későbbiekben építeni tudod saját stratégiádat.
- Határozd meg célcsoportodat! Alkoss egy úgynevezett buyer personat – azaz testesítsd meg ideális vevődet. Ismerd meg szokásait, vágyait, motivációját és félelmeit, hiszen ezen tényezők segítségével tudod megszólítani őket.
- 3. Válassz egy olyan marketing csatornát, amelyen jelen van az előzőekben meghatározott célcsoport. Facebook, Instagram, TikTok vagy LinkedIn? Nem mindegy, hogy melyiket választod.
- Indulhat a tartalomgyártás. A marketing kampányod elengedhetetlen elemei a megfelelő minőségű, értékeket közvetítő, valamint bizonyos rendszerességgel megosztott tartalmak.
- Elemezd a statisztikákat. A tevékenységek eredményességét csak mérhető és összehasonlítható adatokkal könyvelheted el.
- Ellenőrizd a kampány sikerességét és ha szükséges optimalizáld a tevékenységedet. Így javíthatod a hibáidat és tudatosan alakíthatod
- Ne félj segítséget kérni. A marketing stratégia kialaításában bátran fordulj szakértőkhöz, keress egy megbízható online marketing ügynökséget, hiszen cégvezetőként sem kell mindenhez értened.